loading...

اخبار و مقالات روز

مهمترين اخبار و مقالات حوزه تاسيسات و ساختمان

بازدید : 267
سه شنبه 31 تير 1399 زمان : 14:13

کفپوش به دلیل دیدنی بودن ، مؤلفه مهمی در طراحی داخلی است. انواع مختلفی از طبقات وجود دارد که هر کدام روش های مختلف نگهداری دارند.

کفپوش به دلیل دیدنی بودن ، مؤلفه مهمی در طراحی داخلی است. انواع مختلفی از طبقات وجود دارد که هر کدام روش های مختلف نگهداری دارند. پارکت چوبی و ورقه ورقه به دلیل خاصیت زیبایی شناسی برجسته یکی از پرکاربردترین کف ها هستند. روش های زیادی برای تمیز کردن پارکت استفاده می شود.

چرا هنگام تمیز کردن پارکت باید مراقب باشید؟

انواع مختلفی از پارکت وجود دارد که برخی از آنها نسبت به بعضی از روش ها و مواد شوینده بسیار حساس هستند و بنابراین باید در نگهداری و تمیز کردن آنها دقت کرد. تمیز کردن نامناسب پارکت می تواند آسیب جدی و دائمی ایجاد کند. برای جلوگیری از این مشکل ، در وهله اول باید نوع پارکت در خانه خود را بدانید و سپس با مشورت با متخصصان از بهترین روش برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
انواع پارکت

پارکت لمینت و پارکت چوبی دو نوع اصلی در بازار ایران است. نکته مهم در مورد پارکت چوب نوع رنگ محافظ یا به عبارتی رنگ مورد استفاده روی آن است. یکی از رایج ترین پوشش ها ، اورتان و پلی اورتان است. پولیش های مبتنی بر آب ، جلا های روغنی ، جلا های اسیدی و جلا های رطوبت رایج ترین نوع جلا در انواع پارکت چوبی هستند.

روش های تمیز کردن پارکت

روش های بسیاری وجود دارد که می توان برای انواع مختلفی از این پارکت استفاده کرد و برای هر مورد یک سری از نکات را در هر یک از آنها یادداشت کرد. در اینجا نکاتی وجود دارد که می تواند در فرآیند تمیز کردن پارکت کمک کند.

حیوانات خانگی را روی پارکت نگه دارید

اگر حیوانات خانگی خود را در خانه نگه دارید ، توصیه می شود ناخن های خود را کوتاه کنید ، در غیر این صورت این حیوانات ممکن است کف پارکت را خراش دهند. صدمه به پوشش محافظ پارکت حتی در برابر رطوبت کم آن را بسیار آسیب پذیر می کند.
از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید

همانطور که در بالا گفته شد ، پوشش های اعمال شده در انواع مختلف پارکت نقش مهمی در محافظت از پارکت دارند و در صورت آسیب دیدن این روکش محافظ ، استحکام و دوام پارکت بسیار کاهش می یابد. بنابراین ، باید در انتخاب مواد شوینده بسیار مراقب باشید. اولین نکته در این رابطه این است که هرگز نباید از پاک کننده های خشن استفاده شود.

ممکن است در ابتدای استفاده از مواد شوینده مخصوص پارکت ، هیچ آسیبی به پارکت نکشید ، اما می توانید مطمئن باشید که باعث می شود روکش بعدا از بین برود. بنابراین توصیه می شود در صورت استفاده از مواد شوینده حتما از نوع خاصی از تمیز کردن پارکت استفاده کنید.
برای صیقل دادن پارکت از یک حوله یا دستمال نرم استفاده کنید

برای تولید برق و به اصطلاح پرداخت پارکت مخصوصاً نوارها در بازار مواد و محصولات زیادی وجود دارد. ایمنی این مواد شوینده را نمی توان در مورد پارکت برق بیان کرد. اگر می خواهید از یک پاک کننده برقی استفاده کنید ، باید بسیار مراقب باشید.

هنگام تمیز کردن پارکت از رطوبت کم استفاده کنید

استفاده از رطوبت در تمیز کردن پارکت ضروری است ، اما باید در مقدار آن احتیاط کنید. پارکت چوبی به دلیل ساختار خود قادر است مقداری آب را جذب کرده و پس از مدتی آن را برگرداند ، اما در مورد پارکت چند لایه ، وضعیت تا حدودی متفاوت است.

با توجه به ساختار آن ، کف های چوبی قادر به جذب رطوبت نیستند و جذب آب می تواند باعث از بین رفتن قدرت و ساختار مواد آن شود. بنابراین توصیه می شود هنگام تمیز کردن پارکت از استفاده زیاد از مایع و بخار استفاده نشود.

در کفهای چوبی از موم پولیش استفاده نکنید

این شمع ها عمدتاً برای جلا دادن پارکت چوبی استفاده می شوند و به هیچ وجه برای کفپوش های چوبی توصیه نمی شوند. استفاده از موم و پارافین برای صیقل دادن کفپوش های چوبی در ابتدا نتیجه خوبی می بخشد ، اما بعد از مدتی رنگ آن تغییر می کند که برداشتن آن بسیار دشوار و بعضا غیرممکن خواهد بود. بنابراین توصیه می شود تا حد امکان از این مواد شیمیایی روی هر نوع پارکت استفاده نکنید و از پارچه های نرم و آب گرم برای اشتعال پارکت استفاده کنید.

برای تمیز کردن پارکت از سرکه استفاده نکنید

نیازی به گفتن نیست ، موادی مانند سرکه و نوشابه ها اگرچه دارای خاصیت تمیز کنندگی بالایی هستند ، اما شایان ذکر است که این مواد اسیدی هستند و این مواد چندین بار برای تمیز کردن استفاده می شوند ، ساختار و ساختار پارکت به شدت آسیب خواهد دید.

نکات مهم در تمیز کردن پارکت

پارکت تحمل ادرار را ندارد ، بنابراین مایعات را روی آن قرار ندهید.
پارکت به نور خورشید حساس است و کیفیت خود را از دست می دهد و به مرور زمان می درخشد.
هنگام تغییر دکوراسیون ، مبلمان را روی پارکت نکشید زیرا باعث می شود پوشش محافظ از بین برود.
هنگام تمیز کردن پارکت از صابون و سایر مواد شوینده خودداری کنید.
اگر لکه ها روی پارکت ظاهر شده اند ، آنها را به سرعت با پارچه ای خشک یا کمی مرطوب تمیز کنید.
گرد و غبار پارکت به طور مرتب با جاروبرقی یا T خشک می شود ، زیرا این گرد و غبار می تواند به عنوان ساینده عمل کند.

بهترین روش برای تمیز کردن پارکت

فرقی نمی کند که از چه کف هایی استفاده کنید ، اما مهم این است که آنها را به درستی تمیز کنید. پارکت مخصوصاً ورقها نسبت به آب بسیار حساس هستند و در صورت مرطوب باید سریع خشک شوند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 25
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 147
  • بازدید سال : 439
  • بازدید کلی : 9834
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه