loading...

اخبار و مقالات روز

مهمترين اخبار و مقالات حوزه تاسيسات و ساختمان

بازدید : 96
سه شنبه 25 خرداد 1400 زمان : 17:37

در حالی که بحث و جدال در مورد تعداد اصول طراحی وجود دارد (و حتی آنها چیست) ، 12 اصل وجود دارد که به طور منظم در لیست اصول وجود دارد. این 12 اصل ، که در نمودار زیر نشان داده شده است ، شامل کنتراست ، تعادل ، تأکید ، تناسب ، سلسله مراتب ، تکرار ، ریتم ، الگو ، فضای سفید ، حرکت ، تنوع و وحدت است (برخی اصول طراحی گشتالت نیز وجود دارد).

در حالی که بحث و جدال در مورد تعداد اصول طراحی وجود دارد (و حتی آنها چیست) ، 12 اصل وجود دارد که به طور منظم در لیست اصول وجود دارد. این 12 اصل ، که در نمودار زیر نشان داده شده است ، شامل کنتراست ، تعادل ، تأکید ، تناسب ، سلسله مراتب ، تکرار ، ریتم ، الگو ، فضای سفید ، حرکت ، تنوع و وحدت است (برخی اصول طراحی گشتالت نیز وجود دارد).

مبانی طراحی را اعمال کنید

هنگامی که یک طراح اصول اولیه طراحی را درک کند ، می تواند عمداً این اصول را با هم ترکیب کند و طرح هایی را ایجاد کند که هم از نظر زیبایی و هم از نظر کاربردی باشند.

به عنوان مثال می توان از کنتراست برای ایجاد کانون استفاده کرد.

برجسته سازی "صنایع بازسازی" با یک رنگ متضاد ، توجه خواننده را به آن قسمت خاص از متن جلب می کند ، بر آن تأکید می کند و آن را از متن اطراف خود دور نگه می دارد.

بزرگتر کردن "حل کنندگان مسئله ، ایده پردازان و فضانوردان" به مراتب بیشتر از متن دیگر صفحه ، تمرکز خود را بر روی این متن می گذارد.

برای ایجاد حس ریتم در صفحه می توان از تکرار استفاده کرد. این همیشه به معنای یک ریتم منظم یا متناوب نیست. تکرار ، اگر عمداً انجام شود ، می تواند برای ایجاد یک ریتم تصادفی استفاده شود.

شکل های تکراری در پس زمینه این سایت به دلیل اندازه ها ، رنگ ها و محل های مختلف ، حس ریتم تصادفی را ایجاد می کنند.

فضای سفید لازم نیست کاملاً سفید یا فاقد الگو باشد. در حقیقت ، الگوهای ظریف می توانند علاقه بصری به یک فضای سفید اضافه کنند در حالی که به آن اجازه می دهد به عنوان نوعی "فضای تنفس" بصری در درون یک طرح عمل کند.


الگوی شبکه ظریف در پس زمینه این طرح ، علاقه خاصی به چشم می دهد بدون اینکه چشم را بیش از حد تحت فشار قرار دهد.

تنوع اشکال در این طرح و طرح تا حدی اتفاقی آنها حسی از هرج و مرج را ایجاد می کند که چشم بیننده را به سمت مرکز هدایت می کند.

تکرار به طور کلی ایجاد وحدت در طراحی می کند بدون اینکه هیچ تلاش اضافی از طرف طراح انجام شود. اما در صورت استفاده عمدی ، می تواند این واحد را به سطح بالاتری برساند.

پس زمینه های سفید را برای عکس ها ، تایپوگرافی ثابت و اندازه ها و چیدمان های عکس را در این طرح تکرار کنید. تکرار عناصر مشترک باعث ایجاد وحدت بین دسته های مختلف محصولات می شود که در غیر این صورت از هم گسیخته به نظر می رسند.

اصول طراحی در خلا وجود ندارد

ترکیب اصول طراحی همزمان به دو مورد محدود نمی شود. بیشتر طراحی های بسیار جالب حداقل نیمی از این عناصر را ترکیب می کنند و گاهی اوقات بیشتر.

این سایت از اصول مختلفی استفاده می کند: تقابل بین صورتی روشن و سبز. تکرار در الگوهای استفاده شده و قوام کفش ، مدل مو و عینک آفتابی. اتحاد بین گروه های مختلف (که با الگوهای تکراری تقویت می شود) ؛ انواع سبک های مد. این بیانیه طراحی قدرتمندی است که برای ایجاد یک وب سایت جذاب و چشم نواز از اصول متعددی پیروی می کند.

در اینجا نمونه دیگری از طرحی آورده شده است که به طور م usesثر از اصول متعددی استفاده می کند. عنوان بزرگ تأکید بر این متن خاص را ایجاد می کند ، در حالی که نوع کوچکتر به دلیل تناسب اهمیت کمتری به نظر می رسد. اشکال موجود در پس زمینه حس ریتم و حرکت تصادفی را ایجاد می کند ، در حالی که رنگ بندی مشابه بین آنها وحدت ایجاد می کند. شکل های قویتر و بزرگتر در سمت راست متن را متعادل کنید و فضای خالی را در سمت چپ قرار دهید.

برخی از طراحان این اصول را دنبال می کنند بدون اینکه متوجه شوند که این کار را انجام می دهند. بار دیگر ، طراح نمی تواند دلیل کار نکردن طرح را مشخص کند ، اما وقتی به این اصول مراجعه می کنند ، اغلب می توانند راه حل را پیدا کنند.

درک اصول طراحی و نحوه تعامل آنها با یکدیگر برای طراحان جدید و باتجربه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. اجرای هدفمند و عمدی آنها در پروژه های طراحی برای ایجاد طراحی های کاربردی و جذاب از نظر بصری اساسی است.

برچسب ها طراحی سایت ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 137
  • بازدید سال : 429
  • بازدید کلی : 9824
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه